Učenici 5.a i 5.b razreda naše škole ovih su dana na satima hrvatskoga jezika zaronili u čudesne svjetove književnosti – i to ne samo čitanjem, već i stvaranjem! Kroz maštovite i kreativne aktivnosti pod nazivom Kokova putna torba i Tvornica čokolade, učenici su na zanimljiv način obradili dva lektirna naslova: “Koko u Parizu” Ivana Kušana i “Charlie i tvornica čokolade” Roalda Dahla.
Kokova putna torba – što sve jedan dječak nosi na put?
Nakon čitanja romana “Koko u Parizu”, učenici su promišljali o glavnom liku i njegovim osobinama te se stavili u ulogu Koka. Zadatak je bio osmisliti što bi Koko sve ponio na put u Pariz – ne samo odjeću i higijenske potrepštine, već i sve one sitnice koje otkrivaju njegov karakter, hobije i brige.
Učenici su izrađivali maštovite putne torbe od papira, kartona i tkanine, punili ih raznim predmetima te predstavljali razredu kao da su stvarni osobni predmeti književnog lika. Neki su u torbu stavili povećalo (za istražiteljske pothvate!), neki stripove, sendviče s paštetom, ili dnevnik u koji Koko zapisuje dojmove iz Pariza. Bilo je i putovnica, karata za metro, pa čak i čokolade – jer što je Pariz bez slatkiša? Sve je dodatno oživjela i jedna učenica koja se kostimirala u Koka – s kapom, ruksakom i neizostavnom znatiželjom. Time je lik doslovno zakoračio među učenike i unio dodatnu dozu zabave i iznenađenja.
Tvornica čokolade – čokoladni snovi postaju stvarnost
Druga aktivnost temeljila se na poznatom romanu “Charlie i tvornica čokolade”, koji je učenike oduševio svojim fantastičnim likovima i neobičnim prostorima. Učenici su dobili zadatak osmisliti vlastitu tvornicu čokolade – od izgleda zgrade i pogona do neobičnih slastica koje se u njoj proizvode.
Mašta nije imala granica! Nastale su tvornice od kartona, papira i kolaža, pune neobičnih prostorija poput sobe sa sladolednim podom, fontane vruće čokolade, strojeva za izradu bombona koji mijenjaju boju govora ili lizalica koje pomažu u učenju. Svaki učenik je uz maketu pripremio i kratku usmenu prezentaciju, objašnjavajući svoju čokoladnu čaroliju, a mnoge tvornice dodatno su oduševile publiku jer su zaista ‘proizvele’ različite čokolade i podijelile učenicima.
U aktivnostima su sudjelovali i učenici četvrtog razreda, koji su s velikim zanimanjem pratili izlaganja svojih starijih prijatelja. Aktivno su se uključili u komentiranje i raspravu, postavljali pitanja te iznosili vlastita razmišljanja. Pokazali su iskrenu znatiželju i entuzijazam, a mnoge su ideje i izvedbe potaknule njihovo zanimanje za čitanje i sudjelovanje u sličnim aktivnostima u budućnosti. Sudjelovanje mlađih učenika dodatno je obogatilo međuvršnjačko učenje i stvorilo poticajnu atmosferu u razredu.
Ove su aktivnosti bile dio školskog projekta Čitajmo! čiji je cilj poticanje ljubavi prema čitanju i razvijanje čitalačke pismenosti. Izvodeći kreativne zadatke učenici su na zabavan način povezali književnost s vlastitom maštom, razvijali prezentacijske i govorne vještine te učili kako se likovi i događaji iz knjiga mogu oživjeti na potpuno nov i osoban način.
Bravo za naše petaše – Koko i Charlie sigurno bi bili ponosni!


















