Zadatak: Izrada lektirnih novina “Zeleni tigar”
Cilj: Stvoriti novine koje će obraditi ključne elemente romana, uz kreativne rubrike i članke.
Upute za učenike:
1. Pažljivo pročitajte upute i podijelite se u grupe (teme i naslove tekstova možete i sami
osmisliti, u uputama su primjeri)
2. Podijelite uloge u grupi: novinari, ilustratori, urednici.
3. Izradite novine u grupama u papirnatom izdanju ili digitalno (Canva, Word).
4. Predstavite novine na satu uz čitanje i izložbu.
Napomena: svi članovi grupe trebaju pročitati roman i sudjelovati u predstavljanju na satu.
Struktura novina:
Naslovnica:
– Kreativan naslov novina (npr. “Dunavske tajne”, “Na krilima Zelenog tigra”).
– Glavna vijest: “Otkriven misterij ukradenog blaga!”
– Ilustracija “Zelenog tigra” ili Dunava.
Rubrike:
1. Vijesti:
Primjeri:
• “Spašen dječak iz Dunava: tko je Gaga?” Kratka vijest o Gaginu spašavanju i njegovoj
priči o bijegu.
• “Policija na tragu pljačkaša!”: Zamislite i napišite vijest kao da ste novinar koji izvještava
o policijskoj akciji u muzeju.
• “Tajna vrata otkrivena u majstorskoj radnji!”: Objasnite kako su vrata povezana s
pljačkom i zašto su bila ključna u razotkrivanju zločina.
• “Dječaci s Dunava postaju heroji!”: Vijest o tome kako su dječaci svojim hrabrim
djelovanjem pomogli riješiti misterij.
2. Izvješće:
Kronološki prikaz glavnih događaja:
– Početak ljetne avanture, dolazak u Vukovar.
– Spašavanje Gage i otkrivanje njegovih laži.
– Tajanstveni tragovi u muzeju i uloga dječaka u rješavanju slučaja.
Kronologija događaja: osmislite vremensku crtu s ključnim događajima romana – od dolaska u
Vukovar do završetka pljačke.
3. Istražujemo:
• “Kako su profesionalci opljačkali muzej?”: Analiza metode pljačkaša – bez otisaka, tajna
vrata, uključenje djeteta.
• “Tko je stvarno Gaga?”: Proučite Gaginu prošlost i povezanost s pljačkom.
• “Povijest i zanimljivosti o Dunavu”: Pronađite informacije o Dunavu, rijeci koja je važna
u romanu.
4. Intervju:
• Izmišljeni intervju s likovima:
– Dare: “Kako sam došao do škrinje s blagom.”
– Gaga: “Zašto sam pobjegao i što sam naučio.”
• “Razgovor s istražnim sucem Joksimom”: Što misli o cijelom slučaju i ulozi dječaka u
rješavanju pljačke?
• “Dječaci s Dunava govore o svojoj pustolovini”: Zamislite intervju s Hrvojem, Bracom i
Tutom – kako su se osjećali tijekom istraživanja?
• “Susjed Jozić otkriva što zna o pljački”: Njegova perspektiva o tajnim vratima i
događajima
5. Komentar:
• “Zašto je iskrenost važna – Gagin primjer”: Analiza Gagine laži i njezinih posljedica.
• “Kako se prijateljstvo pokazalo ključnim u rješavanju misterija?”: O važnosti
međusobne podrške među likovima.
• “Zeleni tigar – simbol slobode, prijateljstva i avanture”
6. Zabavni kutak:
Primjeri:
• Križaljka s pojmovima iz romana (Dunav, Gaga, zlato, pljačka…).
• Strip ili ilustracija: Crtež trenutka kada dječaci otkrivaju škrinju s blagom i sl.
• Rebus ili mozgalica: Sakrijte ključne pojmove iz romana u zagonetku.
• “Osmisli novi kraj priče!”: Kratki zadatak – kako bi učenici završili priču?
• “Što su sve dječaci ponijeli na put na Dunav?”: Zabavna lista s ilustracijama.
7. Oglašavanje
• Zamislite izmišljene oglase, npr.:
– “Traži se pomoćnik za plovidbu Zelenim tigrom!”
– “Prodajem lopovske ljestve – kao nove!”
– “Prijavi se za avanturu na Dunavu!”
ZAKLJUČNA RUBRIKA – ZADNJA STRANICA (VANJSKA)
• Natpisi/izreke/poruka o važnosti istine, zajedništva i hrabrosti, citat iz romana – u
obliku grafita ili druge vizualne forme
